پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227165
حق التدريسي هاي آموزش و پرورش همچنان در انتظار حقوق
تاریخ انتشار : 1395/09/09 09:55:31
نمایش : 1150
بيش از دو ماه از آغاز سال تحصيلي ۹۶-۹۵ مي گذرد در حالي که نيروهاي حق التدريس هنوز حقوق سال تحصيلي گذشته را دريافت نکرده اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سومين ماه سال تحصيلي ۹۶-۹۵ را طي مي کنيم و همچنان گروهي از فرهنگيان رسمي به تاخير در پرداخت حقوق ها انتقاد دارند، حقوق هايي که سر موعد مقرر پرداخت نمي شود و تاخير در پرداخت ها برنامه ريزي هاي فرهنگيان را به هم مي ريزد.

اما گروهي ديگر از معلمان که به عنوان حق التدريسي ها لقب گرفته اند، انتقادشان به چند روز تاخيري نيست، گلايه آنان به ماه ها تاخير در پرداخت است. تاخيرهايي که يک سال تحصيلي از آن مي گذرد.

معلمان حق التدريس با حضور در مدارس، کمبود نيروي وزارت آموزش و پرورش را جبران مي کنند، حقوق و مزايايي ندارند، آنان سال تحصيلي ۹۵-۹۶ را آغاز کرده اند تا دانش آموزان طعم بي معلمي و سردگمي را نچشند، درحالي که حقوق سال تحصيلي گذشته را دريافت نکرده اند.

 ساعت هاي تدريس براي تعدادي از  نيروهاي حق التدريس تعيين شده است در صورتي که آنان عيدي و حقوق سه ماه فروردين، ارديبهشت و خرداد مربوط به سال گذشته و مهر، آبان خود را دريافت نکرده اند اما با اين وجود در سر کلاس درس حاضر مي شوند.

يکي از معلمان حق التدريس همداني به خبرنگار مهر مي گويد: از سال گذشته که سر کار رفتيم، تنهاي يک بار  ارديبهشت ماه حقوق ۵ ماه قبل را دادند و ديگر خبري از معوقات نيست. ماهيانه ۷۰۰ هزار تومان حقوق براي ما رد مي شود.

وي ادامه مي دهد: کد پرسنلي برخي از استان ها فعال است اما کد ما فعال نيست. ضمن خدمت هايمان را نمي توانيم اينترنتي ثبت کنيم. حضوري هم شرکت کنيم به دليل فعال نبودن کد پرسنلي گواهي نمي دهند.

نبود سهمي براي حق التدريسي ها در آزمون استخدامي وزارت آموزش وپرورش

در عين حال وزارت آموزش و پرورش دو سال است که براي تامين نيروي انساني از آزمون استخدامي استفاده مي کند. امسال نيز ۱۰ هزار نيروي انساني را طبق ماده ۲۸ در دانشگاه فرهنگيان جذب مي کند اين آزمون محدوديت جنسيتي و سني داشت و افراد بالاي ۳۰ سال نمي توانستند در اين آزمون شرکت کنند بنابراين بسياري از نيروهاي حق التدريس که سابقه زيادي را در اين نظام تعليم و تربيت دارند به دليل محدوديت ها، سهمي در آزمون استخدامي نداشتند.

نيروهاي حق التدريس در سال تحصيلي ۹۴_ ۹۵ بخشي از معوقات خود را  با وقفه طولاني دريافت کردند و با وجود اينکه سال تحصيلي جديد آغاز شده است، هنوز وزارت آموزش و پرورش به آنان بدهکار است.

حضور بدون حقوق نيروهاي حق التدريس در مدارس

در اين باره يکي ديگر از نيروهاي حق التدريسي که ۱۰ سال سابقه تدريس دارد به خبرنگار مهر مي گويد: ۸ سال مربي پيش دبستاني بودم و نمايندگان دوره نهم مجلس شوراي اسلامي الحاق يک تبصره به ماده۱۷ قانون تعيين تکليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت سواد آموزي در وزارت آموزش و پرورش را تصويب کردند و فعاليت مربيان پيش دبستاني به صورت نيروي حق التدريسي شد.

وي ادامه مي دهد: حقوق ما ۶۵۰ هزار تومان است که با وقفه هاي طولاني پرداخت مي شود و بيمه نيز به تعداد روزهايي که کار مي کنيم حساب مي شود.

اين معلم پايه دوم ابتدايي استان البرز با صراحت مي گويد: با وجود آغاز سال تحصيلي جديد هنوز حقوق سه ماه و عيدي سال تحصيلي گذشته پرداخت نشده است با اين وجود بنده در هفته  ۲۴ ساعت تدريس دارم که از سوي آموزش و پرورش۲۲ ساعت محسوب شد و با اعتراض هاي ما آن را ۲۴ ساعت محاسبه کردند اما حق الزحمه اضافه نشد در صورتي که بنده در کنار تدريس، مربي ورزش نيز بودم.

وي با ابراز تاسف از شرايط موجود نيروي هاي حق التدريسي گفت: با سخت ترين شرايط و گذشت سال هاي زياد تدريس در آموزش و پرورش، شرايط آزمون را به دليل محدوديت هاي سني و جنسيتي نداريم و آموزش وپرورش با وجود بلاتکليفي ما قصد برگزاري آزمون و گرفتن ۱۰ هزار نيروي جديد را دارد.

به هر روي؛ نيروهاي حق التدريس درحالي که  حقوق سال تحصيلي گذشته را دريافت نکرده اند، با اين شرايط همچنان سر کلاس هاي درس حضور مي يابند و بار کمبود نيروي انساني را بر دوش گرفته اند تا کلاس هاي نظام تعليم و تربيت کشور تعطيل نشود.


منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html